elinolsson91

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Elin Olsson - 1 juni 2014 23:23

Ikväll så kom Annie och hämtade mig, vi var och fikade! Bra slut på en bra helg =)

Av Elin Olsson - 1 juni 2014 17:05

Helgen i Skagen har varit supermysig, perfekt!
Vi hade jätteskönt väder och strålande sol hela helgen..

Vi åkte tidigt på morgonen ifrån Nässjö, så vi var redan i Göteborg vid nio, därifrån tog vi färjan över till Fredrikshamn. Vi åkte direkt upp till Skagen.

Första anhalten var den här kyrkan på bilden nedan, som för längesen har blivit begraven i sand. 


 


Sedan åkte vi vidare till stranden i Skagen, som  är känd för sina vita sand plus att Kattegatt och Skagerack (de två haven) möts, så jag har stått med ett ben i "varje hav", lite coolt =P


 


Det var jättefint här och jag fotade massor! =D


 


 


 


Någon som saknar en sko?? =P


 


 


 


Lite senare gick vi i Skagen stad, vi tog en öl på ett mysigt ställe, sedan gick vi och kollade lite i affärer. Sen gick vi även ner till hamnen och tittade på alla stora fina båtar som låg där.

Någon gång i mitt liv skulle jag vilja åka på en sån här stor, fin lyxig båt =P


Så vi tog en sväng där innan vi åkte till hotellet där vi skulle bo, i Ålborg. Lämnade våra saker på hotellet sen gick vi i Ålborgs stad och åt gott och drack öl.


 


 



På Fredagen så gick vi på shopping i Ålborg, det blev en hel del shopping må jag säga =P


Jag drack en sån här is-kaffe, det kan jag rekomendera starkt, för den var suupergod!!



Var förbi på ett Konserthus! Få häftig arkitektur på detta hus alltså, såg ut som ett rymdskepp på utsidan typ =P



På eftermiddagen åkte vi till andra sidan udde där uppe, denna strand hette Lökken, där fick man köra bil på stranden, så nu har jag testat på det också, kul!!!


 



På Fredagskvällen var vi ute på en mysig irländsk pub i Ålborg, de hade en trubadur som spelade en massa goa låtar , så där satt vi länge.


  


        

Presentation


Hejsan, mitt namn är Elin Olsson =) Jag är en 23-årig tjej ifrån lilla staden Nässjö. På min blogg kan ni läsa om mina tankar och mitt liv.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Resa

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards