elinolsson91

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Tyskland!

Av Elin Olsson - 18 november 2014 19:06

Tänkte berätta lite om när vi var i Tyskland i helgen! De var mina föräldrar, Daniel , jag och Hannah och Robin. Vi hade hyrt en minibuss som vi åkte ner till Tyskland med!

Vi åkte ner tidigt på morgonen på Torsdagen, vi kom till Tyskland vid 14 ungefär.


Vårt första stop var i Eutin, där blev det lite shopping och öl och en god middag =)

När vi kollat läget där så åkte vi vidare till Malente, till Ingrid och Rainer, där vi också skulle bo.

Blev ett glatt återseende och en god middag även där.

Andra dagen blev det tidig uppgång eftersom vi skulle till Lübeck!

Ingrid följde med dit, så vi fick även med lite historia under dagen, kul att höra lite mer om staden vi ändå varit i rätt så många gånger =)

På kvällen så gjorde vi Glüwein (tysk glögg), spännande! Det var gott! Extra kul eftersom Robin och Daniel inte har varit med och gjort det innan !


Nästa dag var vi i Plön, sen gick vi en runda i bokskogen, de har så mycket bokskog runt Malente och jag tycker att det är så fint och mysigt att gå i bokskog, det är nog min favoritskog!

På kvällen gick vi till "Greken" och spelade Kegel, något som också är väldigt roligt! Det är typ som att spela bowling =)


Sista dagen, även hemrese dagen blev jag dålig, så under hela resan hem sov jag typ i bussen..

Men nu börjar jag må bättre, som tur är!


Det var ungefär hela resan till Tyskland. Alltid mysigt att komma iväg och se lite annat! Även att vi vart i Tyskland väldigt många gånger så är det lika mysigt varje gång =)





 


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Elin Olsson - 9 mars 2015 16:16

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8113257400"

Av Elin Olsson - 9 mars 2015 11:46

Ledig dag idag! Tvättat lite och städat! I eftermiddag blir det en promenad i det sköna vädret med syster! Ikväll ska jag jobba på hemtjänsten! Bra dag! =) ...

Av Elin Olsson - 8 mars 2015 20:25

igår så blev de en sväng på hotellet med ett tio tal vänner, vi gick även förbi Amandi ! Det var kul! =) Idag såg jag och Daniel på Vasa loppet och sen åkte vi på bandy i Vetlanda! Efter det åkte jag hem till Hannah och färgade mitt hår, skulle fä...

Av Elin Olsson - 7 mars 2015 18:05

Feest ikväll!!

Jkp

Av Elin Olsson - 7 mars 2015 16:20


idag blev det lite shopping i Jönköping =) Även fika på weinerkonditoriet =) Ikväll blire Feeeest!!! ...

Presentation


Hejsan, mitt namn är Elin Olsson =) Jag är en 23-årig tjej ifrån lilla staden Nässjö. På min blogg kan ni läsa om mina tankar och mitt liv.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Resa

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards